یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین- سجاد میرزامهدی تهرانی: دو روزی از انتشار آخرین بازی ساخته شده توسط کمپانی راک استار یعنی رستگاری خونین ۲ می‌گذرد.

راک استار با ساخت این بازی ثابت کرد که بدون شک بهترین کمپانی سازنده بازی‌های ویدیویی است. یک کمپانی که نه تنها با فکر و ایده به طراحی بازی می‌پردازد بلکه استانداردهای بازی سازی را ارتقا می‌دهد. همین امر باعث می‌شود که مسیری برای سایر توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی فراهم شود.

بازی Red Dead Redemption 2 در تاریخ 26 اکتبر برای کنسول‌های نسل هشتم روانه بازار شد. با انتشار این بازی منتقدان چپ و راست نمره کامل به این بازی دادند. به گونه‌ای که برخی از این‌ها این بازی را بهترین بازی تاریخ معرفی کردند. وقتی که به لیست امتیازهای منتقدین این بازی نگاه میکنید، فقط نمره 10 از 10 یا 5 از 5 را می‌بینید. این خود نشان دهنده این است به احتمال زیاد این بازی جزوه سه تا از بهترین بازی‌های کنسول های نسل هشتم باشد.

منتقدین روند داستان بازی و سیستم محیط Red Dead Redemption 2 ستایش کردند و به گفته آن‌ها شاید هیچ بنی بشری نتواند چنین محیطی را بسازد.

نکته باحال داستان این است که کمپانی‌های رقیب مثل یوبی سافت، سونی، مایکروسافت و بسیاری دیگر در صفحه شخصی اینستاگرام خود از این بازی تعریف کرده اند.

در ادامه نقد و برسی چند سایت معتبر را شاهد هستید؛

  • آی‌جی‌ان؛ نمره ۱۰

رد دد ریدمپشن ۲ شانه به شانه در کنار جی‌تی‌ای ۵ و به عنوان یکی از بهترین بازی‌های عصر امروز قرار می‌گیرد. بازی دوره‌ی زمانی زشتی را به زیباترین شکل ممکن به تصویر کشیده است و بسیار پرداخت شده. از طرفی بازی بسیار سرگرم کننده است و بهترین قصه‌ی راک‌استار را هم در خودش جای داده. حتی پس از اینکه قصه‌ی طولانی بازی را تمام کردم، بی‌صبرانه می‌خواهم به بازی کردن ادامه دهم. چنین سطح کیفیتی در یک بازی را زیاد نمی‌بینییم؛ یک ادای احترام پرداخت شده به عصر بی‌قانون غرب وحشی. دنبال یکی از بهترین تجربه‌های تک نفره‌ی این نسل می‌گردید؟ سراغ این بازی را بگیرید.

  • گاردین: نمره‌ی ۵ از ۵

شکی در این نیست که رد دد ریدمپشن ۲ یکی از برجسته‌ترین بازی‌های حال حاضر است. این بازی سطح جدیدی را برای دنیاهای واقع‌گرایانه تعریف می‌کند، ولی در عین حال هم از نظر روایی قصه‌ای در غرب وحشی به تصویر می‌کشد که تیره و تاریک و حسابی هم طولانی است. به غیر از چند مورد، آن همه قصه‌ای که نویسندگان راک‌استار برای این گروه خلافکار تعریف کرده بسیار خوب از آب درآمده‌اند. مکاشفه‌های لذت بخش هر مرحله و هر فصل نهایتا در کنار هم قرار می‌گیرند و به یک روایت بزرگ و پیچیده و هیجان‌انگیز تبدیل می‌شوند. از آن طرف هم قصه‌هایی که خودتان در دنیای بازی کشف می‌کنید از قصه‌ی اصلی کم ندارند. حدود ۲۰۰۰ نفر روی بازی سخت کار کرده‌اند (برخی اوقات سخت‌تر از آن چه که باید) تا این بازی ساخته شود. تک تک آن افراد باید به کاری که کرده‌اند افتخار کنند.

  • گیم اینفورمر: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰

راک‌استار باز هم استانداردهای خود را به سطح بالاتری برده است. زیبایی به تصوی کشیدن گروه گنگستری ون در لیند و قصه‌ای شگفت‌انگیز که به خوبی با بازی قبلی گره می‌خورد، در کنار عمق و وسعت دنیای باز رد دد ریدمپشن ۲، تجربه‌ی این بازی را لازم کرده است. راک‌استار باز هم بازی‌ای ساخته است که تجربه‌ی یک محیط باز را از نو تعریف می‌کند. بازی موفقیت بزرگی است که هر گیمری باید آن را تجربه کند.

کد خبر 420237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha